Coses de...branding

>> divendres, 19 de febrer del 2010

La identificació d'una marca i el correcte posicionament és un punt fonamental per qualsevol empresa que vulgui destacar en el seu mercat.


Per entendre la rellevància que té actualment la marca i la seva imatge, la podem comparar amb la imatge d'una persona: homes i dones, destinem grans quantitats de diners i de temps a la nostra imatge; busquem un físic atractiu, una estètica concreta i una vestimenta adequada, tot per donar una imatge de la nostra marca personal. La nostra marca és el conjunt de creences, aficions, sentiments, sentits, entorn social i polític, vivències... L' imatge que transmetem és fonamental per donar a entendre als altres com som i què oferim.


Amb les empreses i les seves marques passa exactament el mateix: per transmetre una imatge d'acord amb els principis, visions i valors de l'empresa s'hi ha de destinar temps, diners, esforços i algun fracàs.


Però,vestir la marca, igualment com decidir què ens posem en un acte públic, no és fàcil. S'han de tenir en compte varis factors tan interns com externs, i si no estem segurs de si agradarà és fonamental, preguntar, escoltar i aprendre.


Imaginem que hem de vestir-nos per un casament, curiosament en aquest casament hi ha una persona amb qui creiem que hi ha feeling i en definitiva... volem lligar. Segurament mirarem botigues de vestits de festa, si no tenim clar què posar-nos, també fullejarem revistes de moda, consultarem pàgines d'Internet sobre tendències, demanarem opinió a diferents persones (principalment a gent que creiem que ens poden aportar informació útil per aquesta situació), estudiarem la possible competència que tindrem i buscarem els seus punts febles per liquidar-los amb els nostres punts forts.


Després de tot això, ja ens veurem en cor per anar a la recerca i captura del vestit, complements i actitud adequada. Un cop a la festa, tan sols és qüestió de mostrar, com un paó real, el nostre millor posicionament, destacant les nostres qualitats per sobre de els i les competidors/es, i ... Diana, hem lligat!


La marca, igual que en l'amor, és una estratègia de persuasió que, per augmentar les possibilitats d'èxit, ha d'anar lligat a un intens estudi intern i extern de les persones, la competència, l'entorn , el que agrada, el que no... perquè volem enamorar. Quan parlem d'augmentar vendes, ens referim a enamorar més i a més gent.

Etiquetes

Buscar aquest blog

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP